Lietuvos ypatingasis archyvas. Edukacinė programa „Liepsnojantis Kauno pavasaris“

Edukacinio užsiėmimo tikslas - remiantis edukacinės programos elektronine (video) prezentacija ir edukaciniu žaidimu – protmūšiu bei prezentacija pristatyti Sovietų Sąjungos okupuotos Lietuvos jaunimo ir visuomenės kovą dėl Laisvės ir Nepriklausomybės: jaunimo antisovietinio pasipriešinimo ir oponavimo komunistiniam režimui formas ir reiškinius.

Edukacinė programa pritaikyta nuotoliam ir kontaktiniam ugdymui.

Kontaktinio užsiėmimo pradžioje iškeliami klausimai: ką mokiniai žino apie antisovietinį pasipriešinimą? Kokius svarbiausius antisovietinio pasipriešinimo reiškinius galėtų išskirti? Toliau moksleiviams parodoma elektroninė (video) prezentacija, kurioje pristatomas Lietuvos jaunimo ir visuomenės antisovietinis pasipriešinimas. Elektroninėje (video) prezentacijoje apžvelgiami svarbiausi jaunimo antisovietinio pasipriešinimo reiškiniai; Romo Kalantos auka ir 1972 m. protesto akcija Kaune. Paskutinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai galės pasitikrinti ir pritaikyti naujai įgytas žinias žaisdami protmūšį. Apibendrinamoji diskusija.

Nuotoliniam ugdymui siūlomos dvi prezentacijos. Pirmojoje prezentacijoje „Liepsnojantis Kauno pavasaris“ sukurtas vizualinis pasakojimas apie Romo Kalantos protesto akciją, po to kilusias masines antisovietines protesto demonstracijas, šių įvykių atgarsius Lietuvoje ir užsienyje bei sąsajas su XX a. 7–8 deš. įvykiais Vidurio Europos valstybėse. Antroji nuotolinė prezentacija „Liepsnojantis Kauno pavasaris: jaunimas laisvės kovose“ skirta apžvelgti jaunimo pilietiškumo ir patriotizmo raiškai sovietinės okupacijos metais bei pristatyti R. Kalantą ir jo kartą pilietinio pasipriešinimo kontekste. Kontaktiniam ugdymui parengtas video filmukas bei protmūšis „Liepsnojantis Kauno pavasaris: jaunimas laisvės kovose“.

Ugdomos kompetencijos. Bendrosios pažinimo, mokėjimo, komunikavimo, socialinė ir pilietinė (pilietinių ir tautinių vertybių ugdymo); dalykinės (istorijos žinių gilinimo, gebėjimų nagrinėti mokomąją istorijos medžiagą, ją vertinti, daryti išvadas, pagrįsti savo nuomonę).

Dalykų integracija: Lietuvos istorija, pilietinis ugdymas.

Tikėtini rezultatai: Mokiniai, susipažindami su skaitmenintais kultūros objektais pagilins istorijos žinias apie mūsų šalies istoriją, suvoks ir įvertins jaunimo indėlį antisovietiniame pasipriešinime, kuris turėjo įtakos Lietuvos keliui į Laisvę. Sustiprės jų pilietinis sąmoningumas ir istorinė savimonė.

Tikslinė grupė: Bendrojo lavinimo mokyklų 9–12 klasių (gimnazijų 1–4 klasių), neformaliojo vaikų, jaunimo ugdymo įstaigų mokiniai.

Veiklos teikimo vieta ir sąlygos: • Edukacijos trukmė 45 min. • Veikla organizuojama darbo dienomis pirmadienį–ketvirtadienį 9–15 val., penktadienį 9–14 val. • Edukacinis užsiėmimas gali būti rengiamas Lietuvos ypatingojo archyvo edukacinėse salėse (Gedimino pr. 12 ir Gedimino pr. 40, Vilniuje) arba Jūsų mokymo įstaigoje, į kurią atvyks mūsų darbuotojai.

Kita aktuali su priemonės, veiklos paslaugos teikimu susijusi informacija: Edukacinio užsiėmimo datą ir laiką reikia suderinti iš anksto (prieš 1–2 savaites) telefonu ar el. paštu: • telefonu +370 673 97439, • el. paštu: [email protected], [email protected]. • Teikiama paslauga nemokama.

Edukacijos organizatoriai: Vidaus veiklos administravimo skyrius, Lietuvos komunistų partijos dokumentų skyrius.

Kontaktiniai asmenys: • LKP dokumentų skyriaus vedėja Nijolė Maslauskienė, el. paštas: nijole.maslauskienė@archyvai.lt, tel. +370 5 212 6000. • LKP dokumentų skyriaus vyriausioji archyvistė Justė Teniukaitė, el. paštas: [email protected], tel. +370 5 212 6000.